بلاگ

چقدر از تفاوت بالش طبی و غیر طبی می‌دانید؟

 

داشتن خواب راحت، این روزها آرزوی خیلی از آدم‌ها است؛ اما بدانید برای خواب راحت باید شرایط را فراهم کنید. با پیشرفت علم و فناوری، خواب راحت را هم می‌توانید خریداری کنید. در جستجوی یک خواب بهتر، به سراغ یک بالش بهتر بروید، اگر بخواهیم نگاهی به انواع بالش بیندازیم، با بالش طبی و بالش غیر روبه رو می‌‍شیم، در این مقاله قصد داریم تا بالش طبی و بالش غیر طبی را باهم بررسی کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بالش طبی چیست؟

بالش طبی یک اختراع جادویی است که می‌تواند رویاهای شیرینی را برای شما به ارمغان بیاورد. آنچه این بالش را با دیگر بالش ‎ها متمایز می‌کند، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته است. 

یکی از ویژگی‌های اصلی در بالش طبی موادی است که در ساخت این بالش استفاده شده است، بالش‌های معمولی از پنبه یا فوم ساخته می‌شوند، اما بالش‌های طبی از حافظه فراکتال (memory foam) یا لاتکس نرم تهیه می‌شوند، این مواد به صورت کاملا دقیق فرم و وزن بدن شما را حفظ می‌کند و کم‌ترین آسیب ممکن را وارد می‌کند که از منظر ارگونومی بسیار بهتر است.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم بخوانید: همه چیز درباره بالشت طبی .

اگر فکر می‌کنید که تنها مواد استفاده شده، باعث تمایز بالش طبیی و غیر طبی است باید بدانید که سخت در اشتباه‌اید، عوامل دیگری نیز در این برتری دخیل است که در ادامه به آن اشاره می‎ کنیم.

برای دیدن لیست قیمت روز تمامی بالشت های برند کم جا چوب کلیک کنید.

بالش طبی بهترین انتخاب برای خواب

تفاوت بالش طبی و بالش معمولی

طراحی و ساختار

بالش‌های معمولی و غیر طبی در زمان خواب، شکل متغیری دارند و از نقاط مختلف ستون فقرات محافظت نمی‌کنند، اما بالش‌های طبی از تمام نقاط ستون فقرات به خصوص گردن و شانه مراقبت می‌کنند و می‌توانند مطابق با فرم بدن هر فرد فشارهای وارد شده از نشستن زیاد را در زمان خواب کاهش دهند.

ارتفاع

بالش طبی یک ساختار اصولی و مناسب دارد؛ به همین دلیل در زمان خواب به گردن و ستون فقرات آسیب نمی‌زند و کمک می‌کند بدن در نرمال‌ترین حالت خود باشد.

در مقابل، بالش‌های معمولی ممکن است ارتفاعی کم‌تر و یا بیشتر داشته باشند که همین عامل باعث آسیب دیدگی شدید در ناحیه گردن و ستون فقرات می‌شود.

شکل ظاهری

بالش‌های معمولی را همه می‌شناسند؛ حال اگر با بالش‌های طبی آشنا نیستید باید بدانید که این بالش‌ها فرم خاصی دارند و به گونه ای طراحی شده‌‍‌اند که با خوابیدن روی آن‌ها شکل ظاهری بالش تفاوت زیادی نمی‌کند.

کاربرد‌های متنوع در بالش های طبی

بالش‌های طبی انواع بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل کاربردهای این بالش نیز بسیار متفاوت است و افراد متفاوتی می‌توانند برای خدمات درمانی از این بالش‌ها استفاده کنند.

به عنوان مثال، افراد باردار، افرادی که واریس دارند، افرادی که مشکلاتی در ناحیه گردن، کمر، روده، زانو و … دارند، بسیار مناسب است.

بهترین خواب با بالش طبی

قیمت

یکی‌دیگر از تفاوت‌های میان بالش طبی و غیر طبی، هزینه است، هزینه‌ای که باید برای بالش طبی پرداخت کنید بسیار بیشتر است؛ اما بهتر است خودتان قضاوت کنید، برای اینکه خواب راحت و بدون درد داشته باشید آیا به سراغ بالش طبی نمی‌روید؟ 

بد نیست بدانید که با یکبار هزینه و خرید بالش طبی از بسیاری بیماری‌ها و آسیب‌ها می‌توانید جلوگیری کنید.

مزایا استفاده از بالش طبی

بالش طبی به دلیل طراحی خاص و مواد استفاده شده در آن، مزایا بسیار زیادی دارد و حتی می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب و سلامت بدن شود، در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مزایا استفاده از بالش طبی را نام می‌بریم:

پشتیبانی از ستون فقرات و گردن

این بالش‌های طبی به صورتی طراحی شده‌اند که می‌توانند از گردن و ستون فقرات پیشیبانی کنند و مانع از رسیدن آسیب به این نقاط شوند.

کاهش درد 

افرادی که مشکلات گردن مانند آرتروز و یا دیسک گردن دارند با استفاده از این بالش های طبی می‌توانند میزان درد را به حداقل برساند.

بالش طبی

کاهش خروپف

بالش طبی با طراحی منحصر به فردی که دارد، سر و گردن را در یک موقعیت قرار می‌دهد؛ به همین دلیل مسیرهای تنفسی باز می‌ماند و میزان خروپف به شدت کاهش می‌یابد.

افزایش کیفیت خواب

با کاهش دردهای ناحیه گردن و شانه در طول شبانه روز، کیفیت خواب افزایش می‌یابد و بیدار شدن‌های مکرر در طول شب به شدت کم‌تر می‌شود.

مواد با کیفیت

در ساخت بالش های طبی از مواد با کیفیت و ضد حساسیت استفاده شده تا از مشکلاتی مانند آلرژی، انتقال باکتری، حساسیت های پوستی و … جلوگیری شود.

عمر طولانی

به دلیل استفاده از مواد با کیفیت و طراحی اصولی، بالش های طبی سال‌های سال عمر می‌کنند و طول عمری بیشتر از بالش های معمولی دارند.

تنوع در انتخاب

یکی دیگر از مزایا، بالش های طبی تنوع بی‌نظیر است، این بالش‌ها انواع بسیار زیادی دارند و برای هر سبک خوابیدن و هر نیازی بالش طبی موجود است، به عنوان مثال برای افرادی که به پهلو می‌خوابند، افرادی که عادت دارند به پشت بخوابند و … بالش های جداگانه ای موجود است.

خواب راحت با بالشت طبی

حفظ شکل و ظاهر

همانطور که اشاره کردیم برای ساخت بالش طبی مواد بسیار با کیفیتی استفاده شده؛ به همین دلیل با گذشت چند سال از استفاده بالش طبی تغییر قیافه نمی‌دهد و زیبایی ظاهر آن حفظ می‌شود.

حفظ سلامتی ستون مهره‌ها

با خوابیدن روی این بالش، ستون مهر‌ها در صحیح ترین حالت خود قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل هیچگونه آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود.

جلوگیری از چروک روی پوست

یکی از دلایل ایجاد چین و چروک روی صورت، بالش‌ها هستند، تصور کنید شما ساعت‌ها از طول عمر خود را خواب هستند و اگر بالش زیر سر شما نامناسب باشد، صورت  دچار چین و چروک می‌شود. 

پس اگر زیبایی پوست برای شما یک اولویت اصلی است، بهتر است از بالش های استاندارد استفاده کنید، تا صورت شما دچار آسیب نشود.

جلوگیری از چروک روی پوست بالشت طبی

جلوگیری از پف چشم‌ها

اگر سر و چشم شما، پایین‌تر از سطح بدن باشد، ممکن است آب به دور پلک‌ها جمع شود و پف چشم به وجود آید. اگر هربار که از خواب بیدار می‌شود، پف چشم، اولین چیزی است که مشاهده می‌کنید، باید بدانید که بالش‌های غیر استاندارد اولین عامل این موضوع است.

بالش‌های طبی سر را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که کمی بالا‌تر از بدن قرار گیرید؛ به همین دلیل پدیده پف چشم به شدت در افرادی که بالش طبی استفاده می‌کنند، کم‌تر می‌شود.

جلوگیری از سردردهای که عامل آن بالش نادرست است!

اگر در زمان خواب سر در زاویه بدی باشد، باعث ایجاد سردرد می‌شود؛ استفاده از بالش‌های طبی مانع از بروز سردردهای این چنینی است.

جابجایی آسان بالش‌های طبی

بالش‌های طبی وزن بسیار کمی دارند، به همین دلیل به راحتی می‌توانید آن‌ها را جا به جا کنید و با خود به سفر ببرید.

جابجایی آسان بالش‌های طبی

 

انواع بالشت طبی برند کم جا چوب

بالشت های طبی خود نیز شامل چند مدل می باشد که هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه به این محصولات می پردازیم.

1.بالشت گردنی کول ژل

بالشت-طبی-گردنی-کول-ژل

بالشت گردنی کول ژل تولید شده از مموری فوم هوشمند، لایه ی کول ژل و کاور پارچه ای بر روی بالشت است که قابل شست و شو می باشد. وجود کول ژل بر روی سطح بالشت برای اولین بار در ایران توسط برند کم جا چوب تولید شده است و از تعریق گردن هنگام استفاده از بالشت، جلوگیری می کند.

 

2.بالشت طبی کول ژل

بالشت-طبی-کول-ژل

بالشت طبی کول ژل دارای فوم هوشمند و یک لایه کول ژل بر روی سطح بالشت می باشد که با کاور پارچه ای پوشیده می شود. بالشت طبی کول ژل به دلیل دارا بودن طراحی موج دار باعث شده تا از رفلاکس معده هنگام خواب جلوگیری کند.

3.بالشت مارکیز (کاهش اضطراب)

بالش-مارکیز

 

بالشت ماکیز با دارا بودن مربع های متقارن، بالشتی را در جهت کاهش استرس و اضطراب را برای شما به ارمغان آورده است و این بالشت دارای روکش نخی پنبه ای می باشد که لطافت بالایی دارد و خوابی راحت را برای شما میسر می سازد.

 

 

4.بالشت فلیم

بالشت-فلیم

 

بالشت فلیم با طراحی ساده و دوخت مناسب دارای ظاهری زیبا و کاربردی می باشد. این بالشت با دارا بودن ارتفاعی مناسب جهت استراحت طولانی مدت، فاصله ی میان گردن و ستون فقرات را پوشش داده و از فشار بر روی این نواحی جلوگیری می کند. این بالشت از الیاف پنبه و روکش نخی پنبه ای تولید می شود که از راحتی و لطافت بالایی برخوردار است.

 

5.بالشت پرل

بالشت-پرل

 

بالشت پرل از پر غاز روسی ( ۷۰% از قسمت گردن و سینه و ۳۰% از پهلو ها ) تشکیل شده است. بالشت به دلیل دارا بودن پر غار روسی قابلیت تنظیم دمای بهتری را هنگام استفاده نسبت به دیگر بالشت های پر دارد. همچنین به دلیل استفاده از این نوع پر خاص لطافت بیشتری را نیز نسبت به دیگر بالشت ها دارد. همچنین رویه ی این محصول نخ پنبه ای می باشد که از نرمی و لطافت خوبی برخوردار است.

 

6.بالشت لمک

بالشت-لمک

 

بالشت لمک در طراحی مدرن خود دارای یک تکیه گاه می باشد که طبق ارگونومی بدن این امکان را به شما می دهد تا هنگام دراز کشیدن برای تماشای تلویزیون، کتاب خواندن فشاری بر روی ستون فقرات وارد نشده و احساس آرامش و راحتی را تجربه کنید. رویه ی این محصول از الیاف پنبه و بامبو تولید شده است.

 

7.بالشت روبی

بالشت-روبی

 

یکی از روش های که می توانید هنگام خواب به ستون فقرات فشاری وارد نکنید استفاده از یک بالشت در زیر شکم هنگام خوابیدن به روی شکم است و دیگر روش استفاده از یک بالشت کوچک میان زانو در حالت به پهلو خوابیدن است. طراحی بالشت روبی با دارا بودن یک بالشت کوچک تر در داخل بالشت اصلی این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از این محصول حالت S ستون فقرات را ثابت نگه داشته و از آسیب به آن جلوگیری کنید. لایه ی رویی این بالشت از پنبه و دارای لافت بالایی می باشد.

 

8.بالشت اوپال

بالشت-اوپال

 

بالشت اوپال با طراحی خاص و منحصر به فرد شامل دو بالشت متصل به یکدیگر می باشد. این بالشت قابلیت تبدیل شدن به یک بالشت و با ارتفاع بلندتر دارد و به این دلیل شما می توانید از این بالشت در مدل های مختلف استفاده کنید. تبدیل از دو نفره به یک نفره این بالشت و بالعکس از طریق باز و بسته شدن زیپی که بر روی آن تعبیه شده قابل انجام است. رویه ی این محصول از پنبه تولید می شود و لطافت و نرمی را هنگام خواب برای شما به ارمغان می آورد.

نتیجه گیری در مورد تفاوت بالش طبی وغیرطبی

بالش طبی وغیرطبی تفاوت‌های چشمگیری در طراحی، کارکرد و مواد دارند که این تفاوت‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی بر کیفیت خواب و سلامت فرد داشته باشد. بالش‌های طبی با توجه به طراحی ارگونومیک خود، به شکلی طراحی شده‌اند که به حفظ موقعیت صحیح بدن در هنگام خواب کمک کنند. این بالش‌ها معمولاً از موادی با کیفیت بالا مانند مموری فوم یا فوم لاتکس ساخته می‌شوند که به خوبی شکل سر و گردن را می‌گیرند و به توزیع یکنواخت فشار کمک می‌کنند.

استفاده از این بالش‌ها می‌تواند به کاهش دردهای گردن و مشکلات ناشی از وضعیت نادرست خواب کمک کند، زیرا با حفظ حالت طبیعی ستون فقرات، فشار روی مهره‌ها و عضلات گردن را کاهش می‌دهند. در این مقاله به خوبی تفاوت بین بالش‌های طبی و غیر طبی را توضیح دادیم، حالا برای ما بنویسید که انتخاب شما کدام است؟

 

 

سوالات متداول

استفاده از بالشت طبی برای افرادی که مشکلات گردن یا کمردرد دارند، توصیه می‌شود. همچنین، افرادی که به طور مداوم در حالت‌های نادرست خواب می‌خوابند، ممکن است از استفاده از بالشت طبی بهره‌مند شوند.

بله، معمولاً بالشت‌های طبی به دلیل استفاده از مواد خاص و طراحی پیشرفته‌تر، قیمت بالاتری نسبت به بالشت‌های غیر طبی دارند.

عمر مفید بالشت‌های طبی معمولاً بین 1 تا 2 سال است، اما این مدت بستگی به کیفیت مواد و میزان استفاده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *